مقایسه مسواک برقی و معمولی، نکاتی که باید در این مورد بدانید

۴ بازديد

مقایسه مسواک برقی و معمولی، نکاتی که باید در این مورد بدانید

به‌نظرتان مسواک برقی چقدر به داشتن دندان‌های سفیدتر و لبخند درخشان‌تر کمک می‌کند؟ امروز در اصیل بخرید قصد داریم با شما از مزایا و معایب مسواک‌های معمولی و برقی بگوییم و ببینیم که آیا اصلا مسواک برقی ارزش پول‌ خرج‌کردن را دارد؟

مسواک معمولی

مسواک معمولی یا دستی به‌قدری وسیله پیش‌پاافتاده‌ای است که حداقل یکی، دو مدلش در بقالی سر کوچه‌ هم پیدا می‌شود. مسواک‌های معمولی به‌اندازه مسواک‌های برقی آپشن‌دار نیستند، اما برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و التهاب لثه کفایت می‌کنند. فقط کافی است که دستکم روزی دو بار و هر بار حداقل دو دقیقه دست به مسواک شوید و دهان‌تان را صفا دهید.

 

مزایای مسواک معمولی

دسترسی آسان و سریع: مسواک معمولی در همه داروخانه‌ها و حتی خواربارفروشی‌ها هم پیدا می‌شود. مسواک‌های معمولی برای استفاده نیازی به شارژکردن ندارند و به‌عبارتی در هر جایی و هر زمانی قابل‌استفاده‌اند.

قیمت ارزان: البته که این روزها تورم به دم‌دستی‌ترین وسیله بهداشتی مردم هم رحم نکرده است! اما به‌هرحال مسواک معمولی همیشه به‌نسبت مسواک برقی قیمت خیلی پایین‌تری دارد و با هزینه کمتری قابل‌جایگزینی است (میانگین هر سه ماه باید مسواک‌تان را عوض کنید).

تنوع بالا: مسواک‌های معمولی از لحاظ شکل ظاهر و قیمت تنوع بالایی دارند. سَر مسواک‌های معمولی در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ و برس‌شان در سه درجه سختی نرم، متوسط و زبر تولید می‌شود. ازلحاظ اندازه و طراحی دسته هم که تنوع بسیار است. خلاصه اینکه پیداکردن مسواک معمولی مناسب برای هر نیاز و بودجه‌ای کار سختی نیست.

سبک و کم جاگیر: مسواک‌های معمولی به‌اندازه مسواک‌های برقی جا نمی‌گیرند و سبک‌ترند. پس در مسافرت‌ها نیازی نیست که نگران جا دادن‌شان در کیف دستی یا آسیب‌دیدن‌شان باشید.

معایب مسواک معمولی

فاقد تایمر: مسواک‌های معمولی تایمر ندارند. پس با مسواک‌های معمولی بعید نیست که کمتر یا بیشتر از حد لازم مسواک‌ بزنید.

نیازمند مهارت مسواک‌زدن: مسواک‌زدن با مسواک‌های معمولی مهارت بیشتری می‌طلبد (در انتها از روش صحیح مسواک‌زدن هم برایتان گفته‌ایم). وقتی با مسواک معمولی مسواک می‌زنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مسواک را سخت‌تر از حد لازم فشار دهید. گفتنی است که مسواک‌زدن با فشار زیاد می‌تواند به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب بزند.

دشواری استفاده برای مبتلایان به محدودیت‌های حرکتی: مبتلایان به سندرم تونل کارپ و آرتروز به‌دلیل مشکلات حرکتی ممکن است در استفاده از مسواک‌های معمولی با دشواری روبه‌رو شوند. مبتلایان به اختلالات رشدی هم احتمالا با مسواک‌های برقی راحت‌تر خواهند بود.

مسواک برقی

مسواک‌ برقی حتی تنبل‌ترین‌ها را هم برای مسواک‌زدن به هیجان می‌آورد. برقی‌بودن مسواک خصوصا برای بچه‌هایی که تمایلی به مسواک‌زدن ندارند، می‌تواند بهانه ترغیب‌کننده‌ای باشد. مسواک‌های برقی به‌دلیل حرکات خاص برس‌شان به رفع راحت‌تر جرم‌ها و پلاک‌ها از روی دندان‌‌ها و اطراف لثه‌ها کمک می‌کنند و به جرأت باید گفت که از کاربردی‌ترین ابداعات پزشکی در حوزه بهداشت دهان‌ودندان بوده‌اند.

h365232_.jpg

فواید مسواک برقی

رفع بهتر جرم‌ها و پلاک‌ها: تحقیقات نشان داده است که مسواک‌های برقی در مقایسه با مسواک‌های معمولی در رفع جرم‌ها و پلاک‌ها موفق‌ترند. اغلب مسواک‌های برقی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادرند همه گوشه‌وکنار دندان‌ها را حسابی تمیز کنند و به‌همین دلیل در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان و التهابات لثه بسیار مؤثرند. یعنی اگر با مسواک‌های برقی درست مسواک بزنید، نه‌تنها به لثه‌ها و مینای دندان آسیب نمی‌زنند، بلکه باعث افزایش بهداشت دهان و دندان هم می‌شوند.

استفاده آسان: نیازی به گفتن نیست که مسواک‌زدن با مسواک‌های برقی کم‌زحمت‌تر است. فقط کافی است قلق کار دست‌تان بیاید تا ببینید که مسواک‌زدن با مسواک‌های برقی چقدر راحت‌ است. مسواک‌ برقی خصوصا برای مبتلایان به آرتروز و سایر مشکلات حرکتی خیلی به‌کار می‌آید. ضمنا اگر ارتودنسی انجام داده‌اید و با مسواک‌های معمولی نمی‌توانید دندان‌ها و براکت‌هایتان را خوب تمیز کنید، از دندانپزشک‌تان درمورد مسواک‌های برقی مخصوص ارتودنسی جویا شوید.

داشتن تایمر:با مسواک‌های برقی تایمردار می‌توانید مطمئن باشید که مدت مسواک‌زدن‌تان در هر وعده کمتر یا بیشتر از حد لازم نخواهد بود.

دورریز کمتر: برای جایگزینی مسواک‌های معمولی باید مسواک قبلی‌تان را به‌کل دور بریزید، اما اگر از مسواک‌ برقی استفاده می‌کنید، فقط کافی است سَری مسواک را عوض کنید. البته مسواک‌های برقی یک‌بارمصرف هم داریم که این مزیت درموردشان صدق نمی‌کند.

ترغیب‌کنندگی بالا برای بچه‌ها: خیلی از بچه‌ها از مسواک‌زدن فراری‌اند. اگر کودک‌تان با مسواک برقی به مسواک‌زدن ترغیب می‌شود، چراکه نه؟! فقط اینکه برای بچه‌ها باید مسواک برقی مخصوص سن خودشان را بخرید.

معایب مسواک برقی

قیمت گران: مسواک‌های برقی یک سروگردن از مسواک‌های معمولی گران‌ترند. سَری‌های یدک این مسواک‌ها معمولا در بسته‌های چندتایی به‌فروش می‌رسند و قیمت قابل‌ملاحظه‌ای هم دارند. پس به هزینه‌های مابعد خرید مسواک برقی هم فکر کنید، چون تقریبا هر سه ماه باید سَری مسواک‌تان را نو کنید.

دسترسی سخت: احتمال زیادی وجود دارد که برای پیداکردن سَری یدک مسواک‌‌های برقی به‌ دردسر بیفتید. پس اگر نیاز فوری به سَری جدید پیدا کنید، بعید نیست که اسیر خیابان‌های شلوغ شهر شوید. تنها راه‌حلش هم این است که پیشاپیش برای نیاز مثلا یک سال‌تان سَری یدک به تعداد کافی بخرید.

نیازمند شارژ: اگر از مسواک برقی استفاده می‌کنید، همیشه باید شارژ نگهش دارید تا مبادا موقع استفاده شارژ کافی نداشته باشد.

آسیب‌پذیری بالا: مسواک‌های برقی در مقایسه با مسواک‌های معمولی در مقابل ضربه آسیب‌پذیرترند.

انواع مسواک برقی

دو نوع مسواک برقی داریم:

 

۱. مسواک‌ برقی سونیک

مسواک‌های برقی سونیک به‌روش ارتعاش با سرعت صوت کار می‌کنند. این نوع مسواک‌های برقی ارتعاشات خیلی سریعی دارند و درصورت استفاده درست هیچ نقطه‌ای از دندان‌ها را تمیزنشده باقی نخواهند گذاشت. اما به‌خاطر ارتعاشات پرسرعت‌شان می‌توانند در برخی افراد باعث ایجاد حس قلقلک در دندان‌ها شوند.

 

۲. مسواک برقی نوسانی

مسواک‌های برقی نوسانی سَرشان گرد است و می‌چرخد و به جلو و عقب حرکت می‌کند. این نوع مسواک‌های برقی سرعت حرکت کُندتری دارند و به‌همین دلیل احتمال اینکه دندان‌های حساس را به قلقلک بیندازند کمتر است. اما به‌نسبت انواع سونیک پرصداترند و شاید برای کسانی که لثه‌های حساسی دارند کمی اذیت‌کننده باشند.

 

حتما می‌پرسید کدامش بهتر است؟ سونیک یا نوسانی؟ واقعیتش این است که هنوز بر سر این مسئله اتفاق‌نظر وجود ندارد. اما می‌توان گفت که اگر از مهارت کافی در مسواک‌زدن برخوردار باشید، هم سونیک و هم نوسانی کارایی قابل‌قبولی دارند. البته انتخاب بین این دو نوع به شرایط دندان‌ها و لثه و کمی سلیقه شخصی هم بستگی دارد.

 

بالاخره مسواک معمولی بهتر است یا برقی؟

بسیاری از دندان‌پزشکان بر این باورند که بهداشت دهان‌ودندان بیشتر از نوع مسواک به خود مسواک‌زننده بستگی دارد. درواقع اگر طرز صحیح مسواک‌زدن را بلد باشید، فرقی ندارد که از مسواک معمولی استفاده می‌کنید یا برقی، چون مسواک معمولی هم درصورت استفاده صحیح می‌تواند به‌اندازه مسواک‌های برقی در رفع پلاک‌ها و جرم‌های دندانی مؤثر باشد. منتها اگر مبتلا به آرتروز یا سایر مشکلاتی هستید که کارگرفتن از دست‌ها را با محدودیت‌ مواجه می‌کنند، مسواک برقی گزینه مناسب‌تری است. ضمنا چه با مسواک معمولی و چه با مسواک برقی حداقل باید دو دقیقه برای مسواک‌زدن‌تان وقت بگذارید.

 

برای خرید مسواک برقی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تایمر دو دقیقه‌ای

مدت‌زمان مسواک‌زدن باید حداقل دو دقیقه باشد. اگر کمتر از این مقدار مسواک بزنید، همه جرم‌ها و پلاک‌ها پاک نمی‌شوند. اگر هم مدت‌زمان مسواک‌زدن‌تان بیش‌ازحد لازم طولانی باشد،‌ دندان‌ها و لثه‌هایتان آسیب می‌بینند. با مسواک‌های برقی دارای تایمر دو دقیقه‌ای حواس‌تان به مدت‌زمان مسواک‌زدن‌تان خواهد بود. بعضی از مدل‌های مسواک برقی خودبه‌خود در پایان دو دقیقه خاموش می‌شوند و در بعضی از مدل‌ها هم نشانه این پایان چند لرزش قوی است.

 

هشدار ۳۰ ثانیه‌ای

بعضی از مسواک‌های برقی تایمردار به آپشن هشدار ۳۰ ثانیه‌ای هم مجهزند. به این معنی که تایمر دو دقیقه‌ای مسواک را به چهار وقفه ۳۰ ثانیه‌ای تقسیم می‌کنند تا بتوانید هر یک‌چهارم فک‌تان را به‌مقدار مساوی مسواک بزنید. این هشدار به‌صورت مکث‌های کوتاه یا چند پالس یا ضربان پشت‌سرهم اعلام می‌شود و یادآوری می‌کند که وقت مسواک‌زدن ناحیه بعدی است.

 

حسگر فشار

مسواک‌زدن با فشار زیاد موجب آسیب به لثه‌ها و ایجاد زخم و خون‌ریزی می‌شود و در درازمدت به عقب‌نشینی لثه‌ها می‌انجامد. مسواک‌های برقی مجهز به حسگر فشار نمی‌گذارند که محکم مسواک بزنید و درصورت اِعمال فشار زیاد با ریزلرزه، نوردهی یا حتی مکث متوجه‌تان می‌کنند که باید فشار دست‌تان را کم کنید. اما لازم است بدانید که درحال حاضر این حسگرها فقط در مسواک‌های برقی پیشرفته و مدل‌بالا عملکرد رضایت‌بخشی دارند.

 

باتری قابل‌شارژ

بعضی از مسواک‌های برقی باتری یک‌بارمصرف و بعضی دیگر باتری قابل‌شارژ می‌خورند. باتری‌‌های قابل‌شارژ مقرون‌به‌صرفه‌ترند و پس از هر بار شارژ حدود دو هفته دوام می‌آورند.

 

امیدواریم این مطلب کمکتان کند برای خرید مسواک برقی تصمیم بگیرید. در مطلبی جداگانه هم به بررسی مدل‌های مسواک برقی پرداخته‌ایم.

فانل پرتافیلتر چیست؟

۴ بازديد

فانل پرتافیلتر چیست؟

 

فانل پرتافیلتر یا حلقه پودر قهوه، یک اکسسوری عالی برای علاقه‌مندان به قهوه است. این حلقه از آلیاژ آلومینیوم بادوام ساخته شده است تا در برابر استفاده روزانه بدون زنگ زدگی و خوردگی مقاومت کند. ساختار سبک وزن آن تضمین می‌کند که حتی اگر به طور تصادفی آن را بیاندازید، میز سالم می‌ماند. طراحی منحصر به فرد حلقه پودر قهوه از ریختن تفاله قهوه جلوگیری می‌کند و فضای کار را تمیز نگه می‌دارد. این اجازه می‌دهد تا تمام قهوه آسیاب شده مستقیماً به سبد فیلتر قابل حمل برود و بارگیری و فشرده‌سازی قهوه را آسان می‌کند. این حلقه با ۴ آهنربا که به طور مساوی توزیع شده‌اند، به راحتی به صفحه میز متصل می‌شود و ثبات را فراهم می‌کند و به طور موثر از پراکندگی پودر در هنگام آسیاب جلوگیری می‌کند.

 

### ویژگی‌های فانل پرتافیلتر

https://did.li/CXICN

- نام مورد: حلقه پودر قهوه

- جنس: آلیاژ آلومینیوم

- سبک: مدرن و ساده

- ویژگی‌ها: با ۴ آهنربا، ضد زنگ، بدون در هم ریختگی

- اندازه: ۵۱ میلی‌متر، قطر داخلی: ۵٫۱ سانتی‌متر / ۲٫۰۱ اینچ (تقریبا)، ارتفاع: ۱٫۲۵ سانتی‌متر / ۰٫۴۹ اینچ (تقریبا)

- بسته شامل: ۱ عدد حلقه پودر قهوه

g453064_4c.jpg

### چگونه قهوه را با فانل پرتافیلتر تهیه کنیم؟

 

برای تهیه قهوه با فانل پرتافیلتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

1. قهوه را آسیاب کنید و درون حلقه پودر قهوه قرار دهید.

2. حلقه پودر قهوه را روی سبد فیلتر قرار دهید.

3. آب داغ را به صورت آهسته روی قهوه بریزید تا قهوه به آرامی خیس شود.

4. منتظر بمانید تا قهوه به آرامی از سبد فیلتر عبور کند و در فنجان قرار بگیرد.

 

### چگونه فانل پرتافیلتر را تمیز کنیم؟

 

برای تمیز کردن فانل پرتافیلتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

1. حلقه پودر قهوه را از سبد فیلتر جدا کنید.

2. حلقه پودر قهوه را با آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید.

3. حلقه پودر قهوه را خشک کنید و آن را در جای خشک و تمیزی قرار دهید.

 

### فواید استفاده از فانل پرتافیلتر

 

- جلوگیری از ریختن تفاله قهوه

- تمیز نگه داشتن فضای کار

- آسانی در بارگیری و فشرده‌سازی قهوه

- ثبات بیشتر در هنگام آسیاب قهوه

 

## پرسش و پاسخ

 

1. فانل پرتافیلتر چیست؟

- فانل پرتافیلتر یا حلقه پودر قهوه، یک اکسسوری عالی برای علاقه‌مندان به قهوه است. این حلقه از آلیاژ آلومینیوم بادوام ساخته شده است تا در برابر استفاده روزانه بدون زنگ زدگی و خوردگی مقاومت

https://www.indiegogo.com/individuals/35480140

https://www.mixcloud.com/FaizaSant22/

https://www.sbnation.com/users/FaizaSant22

https://www.liveinternet.ru/stat/espresso-market.com/

https://unsplash.com/@faizasant22

https://www.evernote.com/shard/s480/sh/ce41fc56-d90e-4a9e-8845-06982dab599b/c8jXh5VsCTIeFE50bqlTnoElxylkJVD6BaXVcOx8S5BMKCgEYMOAdjYaqA

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/949f6155-31c3-41cb-818d-f01574643cd6/Riya-A

https://www.fanfiction.net/u/16004299/

https://seekingalpha.com/user/59385399/profile

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/FaizaSant22

https://justpaste.it/cpmlr

https://www.atlasobscura.com/users/faizasant22

https://disqus.com/by/faizasant22/about/

 

چطور چشمی دزدگیر ماشین را به بهترین شکل تنظیم کنیم؟

۴ بازديد

چطور چشمی دزدگیر ماشین را به بهترین شکل  تنظیم کنیم؟

 

منظور از تنظیم چشمی دزدگیر ماشین، تنظیم سه قسمت مهم سنسور حرکتی، یعنی تنظیم برد چشمی، تنظیم نمایشگر یا LED چشمی و در نهایت تنظیم جامپر یا حساسیت چشمی است. تنها در این صورت است که خیالتان از کارکرد درست دزدگیر ماشین، راحت خواهد بود و دردسرهایی مانند آژیر بی‌مورد دزدگیر را نخواهید داشت. یکی از دلایل تنظیم چشمی ماشین، پایین آوردن حساسیت بیش ‌از‌ حد سیستم ضد سرقت است. قبل از پرداختن به تنظیم چشمی دزدگیر ماشین، از نصب صحیح آن مطمئن شوید. برای نصب چشمی دزدگیر ماشین، مواردی هست که باید رعایت کنید.

 

    چشمی را در مقابل آفتاب نصب نکنید و از ثابت بودن و استحکام آن در هنگام نصب مطمئن شوید.

    زاویه لنز، بُرد و ارتفاع لنز چشمی را به دقت تنظیم کنید، مراقب باشید مانعی برای دید درست چشمی وجود نداشته باشد.

    از کابل‌های باکیفیت و استاندارد استفاده کنید.

    بعد از نصب و قبل از استفاده، یک ‌بار کارکرد درست آن را تست کنید.

 

حالا نوبت به تنظیم چشمی دزدگیر ماشین می‌رسد، که شامل سه مرحله است.

 در ابتدا برد چشمی را با دقت تنظیم کنید

 

منظور از تنظیم برد چشمی، تنظیم زاویه دید و تنظیم ارتفاع مناسب چشمی است. چطور برای تنظیم چشمی دزدگیر ماشین، برد مناسب را تنظیم کنید؟ اگر دقت کنید، کنار برد چشمی، چند پیچ کوچک وجود دارد، برای دسترسی به لنز و تنظیم آن، این پیچ‌ها را باز کنید. حالا خیلی آرام و بادقت، لنز را طوری جا به‌ جا کنید که با توجه به محل نصب آن، در بهترین حالت قرار بگیرد، پس بهترین زاویه را برای لنز چشمی انتخاب کرده و آن را فیکس کنید. باید دقت کنید تا مثلا، بدنه خودرو جلوی لنز را نگرفته باشد. معمولا در کنار قاب چشمی یک عدد وجود دارد، که می‌تواند برای شما یک راهنمای خوب، برای تنظیم لنز باشد.

 

 

تنظیم چشمی دزدگیر ماشین

در مرحله دوم نمایشگر LED چشمی را تنظیم کنید

 

در ادامه‌ی تنظیم چشمی دزدگیر، نوبت به تنظیم نمایشگر چشمی می‌رسد. انجام این مرحله هم خیلی ساده ‌است و نکته‌ی خاصی ندارد. برای تنظیم LED، کافی است یک‌بار آن را خاموش و روشن کنید. چراغ نمایشگر که با رنگ سبز یا قرمز مشخص می‌شود را چک کنید که دستگاه، کاملا خاموش و مجدد روشن شود. برای خاموش و روشن کردن نمایشگر هم از پین کوچکی که روی برد قرار گرفته  و ON  و OFF روی آن مشخص ‌شده است، استفاده کنید. با وجود این‌که این مراحل خیلی ساده‌ هستند، اما باید با دقت زیادی انجام شوند به این علت که مستقیما روی حساسیت دزدگیر، تاثیر دارند. دقت کنید که اگر حساسیت دزدگیر را بیش از اندازه کم کنید، در آلارم هشدار به موقع دزدگیر، اختلال ایجاد می‌شود.

 

حالا، اگر تا اینجا تنظیم چشمی دزدگیر ماشین را درست انجام داده باشید، تنها  یک مرحله باقی مانده است، تا کار تنظیم چشمی دزدگیر شما تمام شود.

برای آخرین مرحله تنظیم چشمی دزدگیر ماشین، جامپر را تنظیم کنید

 

برای تنظیم چشمی دزدگیر، مهم‌ترین مرحله همین تنظیم جامپر است. در این مرحله باید حالت پین‌های پالس را طوری تغییر دهید که نوع تحریک به تک پالس، دو پالس یا سه پالس تغییر کند. این مرحله، همانطور که گفتیم خیلی حساس است و اگر نتوانید با دقت انجام دهید، ممکن است به دزدگیر آسیب بزنید. توصیه می‌شود، به جز شرایط خاص، دست به تنظیم جامپر نزنید.

 

سخن آخر

 

در این مقاله، به طور مختصر به روش تنظیم چشمی دزدگیر ماشین پرداختیم. گفتیم که تنظیم سنسور سیستم هشدار، یک روش خوب برای حل ایرادات دزدگیر ماشین، مثل حساسیت بیش از حد آن و آلارم‌های بی‌دلیل دزدگیر است. در ادامه، سه مرحله ساده را برای تنظیم چشمی بررسی کردیم . امیدواریم، اطلاعات این مقاله، برای شما مفید بوده باشد و در صورتیکه در این زمینه سوالی داشتید، حتما آن را با ما در میان بگذارید.

 

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/613992/

https://www.acityexplored.com/activity/p/479954/

https://sociallawy.com/story5912999/%D8%A2%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%86%D9%88

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/372119/

https://www.fitpa.co.za/activity/p/760359/

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.iran-system-car.ir/

https://dailygram.com/profile-55910/?link-id=523875

https://gigglyu.com/activity/p/1173613/

https://www.thegclan.com/activity/p/25868/

https://checkpointforarts.com/activity/p/893562/

http://troop1914.org/ha/activity/p/1280903/

http://getabookmark.com/activity/p/38753/

http://sqworl.com/frhumn

http://budtrader.com/arcade/activity/p/4758801/

انگیزش نیروی انسانی

۴ بازديد

انگیزش نیروی انسانی

انگیزش شغلی یکی از ارکان سنتی مطالعات مدیریت منابع انسانی است که ردپای آن در مطالعات مشهور هاثورن و گروه تحقیقاتی التون مایو قابل ریشه یابی است. بدون تردید افزایش انگیزه کارکان رکنی اساسی در بهبود بهره وری نیروی کار داشته و سنگ بنای هر پیشرفتی در سازمان است. انگیزه رابطه تگاتنگی با سایر ارکان بهبود نیروی انسانی همچون رضایت یا ماندگاری نیروی انسانی دارد لذا در ادامه به مطالعه این عنصر و روابط آن با سایر عناصر و مؤلفه های بهبود نیروی انسانی پرداخته می شود.

عوامل انگیزشی کارکنان و نیازهای آنها و توجه به تفاوت های فردی هر یک از کارکنان یکی از مهم ترین عواملی است که در بهره وری نیروی انسانی می توان به آن دست یافت. یکی از شرایط مهم و اساسی برای رسیدن به هدف در هر کاری برانگیختن و ایجاد انگیزه درافرادی است که آن کار را انجام می دهند. عوامل متعددی در انگیزه کاری پایین در سازمانها وجود دارند و به همین دلیل مدیریت بدنبال راه کارها و تکنیک هایی باید باشد که بتواند انگیزه های کارکنان خود را افزایش دهد. این کار با پرداختهای تشویقی، قدردانی کتبی و یا ارتقاء شغلی صورت می گیرد.

آگاهی از تفاوت افراد می تواند به مدیر کمک کند تا کارکنان خود را بهتر بشناسند و در نتیجه اقداماتی انجام دهد که هدف از آن فراهم آوردن موجبات ارضای نیاز کارکنان باشد. با در نظر گرفتن این که برخی از کارکنان برای مشاغل فروش, تعدادی برای مشاغل ستادی وگروهی برای مشاغل تحقیقاتی مناسبترند،آگاهی از این تفاوتها در تصمیم گیری مربوط به سازماندهی یعنی اینکه چه کسی را به چه شغلی باید گمارد می تواند مفید باشد.

نظریه های انگیزش نیروی انسانی

عملکرد ناشی از رفتار، مجموعه ای از پاداشها و تنبیه ها را به همراه خواهد داشت. یک نتیجه مطلوب به شکلهای مختلفی می تواند نیاز اولیه را برطرف کند. نظریه های مربوط به انگیزش توسط مدیریت علمی با این ادعا که پول عامل اولیه انگیزش انسان در محیط کار است، وسعت یافت. در نظریه روابط انسانی اعتقاد براین بود که عوامل اجتماعی انگیزه های اولیه انسان هستند.

نظریه انگیزش مزلو

طبق نظریه آبراهام مزلو نیازهای انسان دارای سلسله مراتب است که با نیازهای فیزیولوژیکی آغاز و نیازهای تعلق، منزلت، و بالاخره خودیابی را دربر می گیرد. به نظر مازلو نیازها عموماً اکتسابی بوده، دارای دو ویژگی جهت و شدت می باشند.

نظریه انگیزش ERG آلدرفر

تئوری ERG الدرفر شکل تجدید نظر شده سلسله مراتب نیازهای مازلو است که دارای ویژگی برگشت به مرحله قبل نیز می باشد.

آلدرفر در سال ???? با مطالعه درباره نیازهای انسانی، به برخی از انتقاداتی که در مورد سلسله مراتب نیازهای  آبراهام مازلو وارد می باشد، نیازهای انسان را شامل سه دسته  به صورت زیر ارائه داده است:

?نیازهای زیستی انسان که مربوط به زیستی انسان و سلامت فیزیکی است

?نیازهای تعلّق ( وابستگی ) ، که به ارضاء ارتباطات میان فردی مربوط می شود و شامل نیاز روابط رضایت بخش با دیگران می شود .

?نیازهای رشد، یعنی نیاز انسان به تداوم رشد و پیشرفت شخصی ، شناخت توانایی بالقوه و نیل به شایستگی افراد.

https://ifa.edu.pe/forums/users/MistyPena1/

https://nationaldppcsc.cdc.gov/s/profile/0053d000003yiRsAAI

https://royalecollege.edu.jm/members/mistypena1/

https://www.ottawaks.gov/profile/mistypena1/profile

https://manja.tunasukm.edu.my/profile/MistyPena1/

https://bogotamihuerta.jbb.gov.co/miembros/jana-wong-2/

https://pimrec.pnu.edu.ua/members/mistypena1/activity/

http://iot.ttu.edu.tw/members/mistypena1/

https://sen.edu.vn/members/misty-pena.15365/

http://genomicdata.hacettepe.edu.tr:3000/MistyPena1